Shopping mall sales and promotion

4 Tips voor het maken van creatieve reclamecampagnes

Misschien heb je al wat advertenties van je concurrenten op sociale media bekeken. Of zag je een concurrent zijn wagen met reclame juist passeren.

Om je bedrijf creatief te laten opvallen, zijn er een paar vragen je moet jezelf eerst afvragen:


Wie is uw doelgroep voor je reclamecampagne?

Houd rekening met leeftijd, geslacht, interesses en al het andere dat u maar kunt bedenken om deze categorie zo gestroomlijnd en specifiek mogelijk te maken.

Wat is het doel van uw advertenties?

Wat wil je bereiken met je reclame? Zie je dit lokaal of wens je de grenzen te verleggen?

Waar brengt uw doelgroep hun tijd door?

Doe je marktonderzoek goed om vast te stellen of je doelgroep constant op social media zit, doelgericht op een sector via een tijdschrift of een fervent bloglezer is?

Luisteren ze naar de radio tijdens hun dagelijkse woon-werkverkeer of kijken ze ‘s avonds televisie?

Ben je gevestigd in een winkelstraat? Hoe kan je dan je producten aan de man brengen via je etalage? Hoe ga je opvallen tegenover je concurrenten?

Wanneer moet u uw advertenties publiceren?

Dit betekent niet alleen het tijdstip van de dag…
U moet ook denken aan zaken als het volgende vakantieseizoen (u wilt bijvoorbeeld veelvoorkomende marketingfouten voor Kerstmis vermijden) of huidige wereldwijde gebeurtenissen (zoals opgelegde lockdowns van Covid-19) die kopersgedrag kan beïnvloeden.


Als je eenmaal het wie, wat, waar en wanneer van je advertenties hebt bedacht, ben je goed op weg om een ​​creatieve marketingcampagne te ontwikkelen waarmee je bedrijf opvalt om de juiste redenen.

Bij A12 Services Group BV bekijken we graag met u de mogelijkheden om uw bedrijf meer in de kijker te zetten. Adverteren of reclame maken voor je bedrijf is essentieel voor je bedrijf te laten groeien.

Wenst u meer informatie?

Vergelijkbare berichten