idea !

Het herkennen van de behoefte is de primaire voorwaarde voor ontwerp.

De noodzaak erkennen, zei Charles Eames, is de belangrijkste voorwaarde voor design. In het begin van hun carrière ontdekten Charles en Ray dat er behoefte was aan betaalbaar, maar kwalitatief hoogwaardig meubilair voor de gemiddelde consument – meubelen die voor verschillende doeleinden konden worden gebruikt. Veertig jaar lang hebben de Eameses geëxperimenteerd met manieren om deze uitdaging aan te gaan door flexibiliteit te ontwerpen in hun compacte opbergers en inklapbare banken voor thuis; zitplaatsen voor stadions, luchthavens en scholen; en stoelen voor vrijwel overal.

Deze inzichten hebben ook de dag van vandaag nog een belangrijke input op reclame. Een ethos van functionalisme vormde de basis voor al hun meubelontwerpen. “Wat werkt, is beter dan wat er goed uitziet,” zei Ray. “Het ziet er goed uit kan veranderen, maar wat werkt, werkt.”

Dit is ook zo bij je reclameboodschap. Wat werk, dat werkt en je dient er op voorhand goed over na te denken. Wees creatief maar zorg in de eerste plaats dat je boodschap duidelijk herkenbaar is.


Bij A12 Services Group BV bekijken we graag met u de mogelijkeheden om uw bedrijf meer in de kijker te zetten. Adverteren of reclame maken voor je bedrijf is essentieel voor je bedrijf te laten groeien.

Wenst u meer informatie?

Vergelijkbare berichten